Sophie Mannes 2018 © Alle rechten voorbehouden
Yoga en meditatiecursussen
Wil jij leren rustig en ontspannen te ademen? Wil je je ademgewoontes herstellen? Dan zijn deze ademoefeningen een AANRADER! De ademoefening ‘ontspan je middenrif en ademhaling’ voor € 3,= (9 min) Ruimte en ontspanning in het middenrif. Voelen hoe je je ademhaling ontspannen kunt laten zijn. De adem niet pushen, niet duwen. Het vanzelf laten gaan.  Bestellen Blok 1 Gezond en ontspannen ademen. 8 ademoefeningen voor € 15,--   Bestellen GEZOND en ONTSPANNEN ADEMEN BLOK1 : met deze 8 oefeningen leer je je lichaam weer rustig en ontspannen te ademen. Hierdoor neemt de concentratie koolzuurgas (CO2) in het bloed toe, en dit zorgt dat bloedvaten en luchtwegen verwijden. Zodat het bloed beter zuurstof op kan nemen. Met deze adem oefeningen wordt je ademhaling STAP VOOR STAP rustiger, minder gejaagd en regelmatiger. Prijs: € 15,= BLOK 1 inhoud: 1. Adembewustzijns oefening (5.47 min) Het is belangrijk dat je bewust bent van je ademgewoontes, zodat je weet waar- en of er nog wat te verbeteren valt. 2. Langzaam en ontspannen ademen (6.08 min gratis te downloaden) De adem zacht, licht en ontspannen maken. Dat helpt bij zuurstofopname in het lichaam en dat kalmeert het zenuwstelsel. 3. Middenrif en neus ademen (10 min) In een optimaal patroon ademen we in- en uit door de neus op een langzame, lage, ontspannen, ritmische en zachte manier. Het middenrif is de belangrijkste ademspier. Van ongezond ademen wordt het middenrif lui. 4. Ademherstel oefening (4.30 min) Dit is een oefening uit de Buteyko methode. Als je merkt dat je te hoog zit in je adem, bij spanning in het bovenlichaam, als je benauwd of kortademig bent, bij hoesten, dan kan je deze oefening doen. 5. De uitademingen verlengen (7 min) Hoe rustiger je ademt, hoe minder koolzuurgas  (Co2) je verliest. Elke uitademing is loslaten, ontspannen. De uitademing vertragen. Wat doen we daarmee? Stapsgewijs gaat je zenuwstelsel je helpen om tot rust te komen. Je Co2 gaat omhoog, meer zuurstofopname. 6. Vloeiend/ritmisch ademen (7.09 min) De cadans van je adem. Adem in balans en ook je adem in cadans. Doorademen is ook heel belangrijk. 7. Adem verkleinen met 4 sec in en 4 sec uit ( 7.27 min) Koolzuurgas heeft een slechte reputatie vanwege het broeikaseffect, maar in je lichaam speelt het een essentiële rol. Het heeft een kalmerend effect op je zenuwstelsel en het zorgt ervoor dat zuurstof beter in je lichaam opgenomen kan worden. 8. Oefening met armbeweging 4 in, 4 uit (6.03 min) Het oprekken van de longblaasjes, je traint de ademfrequentie, het ontspant de psoas en ondersteunt het middenrif.

Ademoefeningen

Sophie Mannes 2018  ©  Alle rechten voorbehouden
Yoga en meditatiecursussen

Ademoefeningen

Wil jij leren rustig en ontspannen te ademen? Wil je je ademgewoontes herstellen? Dan zijn deze ademoefeningen een AANRADER! De ademoefening ‘ontspan je middenrif en ademhaling’ voor € 3,= (9 min) Ruimte en ontspanning in het middenrif. Voelen hoe je je ademhaling ontspannen kunt laten zijn. De adem niet pushen, niet duwen. Het vanzelf laten gaan. Bestellen Blok 1 Gezond en ontspannen ademen. 8 ademoefeningen voor € 15,--     Bestellen

 

GEZOND en ONTSPANNEN ADEMEN BLOK1 :

Met deze 8 oefeningen leer je je lichaam weer rustig en ontspannen te ademen. Hierdoor neemt de concentratie koolzuurgas (CO2) in het bloed toe, en dit zorgt dat bloedvaten en luchtwegen verwijden. Zodat het bloed beter zuurstof op kan nemen. Met deze adem oefeningen wordt je ademhaling STAP VOOR STAP rustiger, minder gejaagd en regelmatiger. Prijs: € 15,= BLOK 1 inhoud: 1. Adembewustzijns oefening (5.47 min) Het is belangrijk dat je bewust bent van je ademgewoontes, zodat je weet waar- en of er nog wat te verbeteren valt. 2. Langzaam en ontspannen ademen (6.08 min gratis te downloaden) De adem zacht, licht en ontspannen maken. Dat helpt bij zuurstofopname in het lichaam en dat kalmeert het zenuwstelsel. 3. Middenrif en neus ademen (10 min) In een optimaal patroon ademen we in- en uit door de neus op een langzame, lage, ontspannen, ritmische en zachte manier. Het middenrif is de belangrijkste ademspier. Van ongezond ademen wordt het middenrif lui. 4. Ademherstel oefening (4.30 min) Dit is een oefening uit de Buteyko methode. Als je merkt dat je te hoog zit in je adem, bij spanning in het bovenlichaam, als je benauwd of kortademig bent, bij hoesten, dan kan je deze oefening doen. 5. De uitademingen verlengen (7 min) Hoe rustiger je ademt, hoe minder koolzuurgas (Co2) je verliest. Elke uitademing is loslaten. De uitademing vertragen. Wat doen we daarmee? Stapsgewijs gaat je zenuwstelsel je helpen om tot rust te komen. Je Co2 gaat omhoog, meer zuurstofopname. 6. Vloeiend/ritmisch ademen (7.09 min) Ademen in balans en ook je adem in cadans. Doorademen is ook heel belangrijk. 7. Adem verkleinen met 4 sec in en 4 sec uit  (7.27 min) Koolzuurgas heeft een slechte reputatie vanwege het broeikaseffect, maar in je lichaam speelt het een essentiële rol. Het heeft een kalmerend effect op je zenuwstelsel en het zorgt ervoor dat zuurstof beter in je lichaam opgenomen kan worden. 8. Oefening met armbeweging 4 in, 4 uit (6.03 min) Het oprekken van de longblaasjes, je traint de ademfrequentie, het ontspant de psoas en ondersteunt het middenrif.